10 min | Kreslená animace
Jen se Hurikán začumí do Báry ze stánku, hned se všechno začne srát — dojde sud, sehnat novej je hell, fízlové na krku, žízeň jak hovado. Dopadne tohle dobře?
Ne.
Režisér / Decision Maker / krizový manager: Jan Saska
Lead Animator / Project Manager / Best Boy: Marek Pokorný
Story Builder / Body Builder: Václav Hašek, Benchpress Assistant: Jan Saska
Produkce: Last Films – Kamila Dohnalová, MAUR film – Martin Vandas, Alena Vandasová, Marcela Vrátilová
3D department: Patrik Michalů, Ondřej Slavík, Stanislav Sekela
Background Artist: Akira Kolman
Dramaturg: Vojtěch Kiss
Typografie: Matěj Růžička
Die Unterstützung kolossal: Patrik Velek - Achtung 4K
Jak se dělá animovaný film na profesioanální úrovni? Rubrika WORK IN PROGRESS přináší exklusivní vhled do procesu výroby připravovaného snímku HURIKÁN - nejmodernější technologie, efektivní workflow, project management, pipeline.
V prvním příspěvku se podíváme, jak vzniká animovaný záběr.
Dejme tomu, že v záběru bude postava kouřit. Postavu je nutné napřed navrhnout a poté rozhýbat. Dříve si animátoři museli vystačit s tužkou a pauzovacím papírem, což kladlo značné nároky na jejich představivost a schopnosti. To je naštěstí dávná historie – dnes je možné si práci v mnohém ulehčit!
Poděkování režiséra / tou dobou somr vopruzanta s low budgetem a high nároky (ještě že už je to dneska hrozně jinak):
Tomáš Skála – za sdílení aťáku a pomoc a rady při modelování a odlévání
Patrik Michalů – za těžce nadstandard péči při zhotovování 3D modelu
Vojtěch Kiss – za sharing hlíny a skillů
Standa Sekela – za supervizi příprav k rigování a tech. support
Antonín Kolman – za heavy skilled’n’awesome job na backgroundu
Matěj Růžička – za opatření awesome backgroundu awesome typografií
Kamila Dohnalová – za produkci a trpělivost při vzniku tohoto záběru (2016 - 2021)
CREDITS:
Backgroundy: Antonín Kolman
Animace: Marek Pokorný
Layouty: Jan Saska
3D modely: Ondřej Slavík
CREDITS:
Animace: Marek Pokorný
Layouty: Jan Saska